Skip to content

Psychologia dla muzyki

Psychologia dla muzyki – skąd wziął się ten pomysł?

Pomysł na małe niezależne miejsce w cyfrowej przestrzeni, przeznaczone na treści psychologiczne dedykowane muzykom powstał z bardzo wielu powodów:

Z przekonania, że psychologia, a także pedagogika i coaching mogą zaoferować muzykom, a w szczególności nauczycielom muzyki, wartościową, przydatną w ich codziennej praktyce zawodowej wiedzę i umiejętności.

Z potrzeby podzielenia się tym, co uważam za ważne w tym zakresie.

Ze świadomości, że obecnie to, czego nie ma w świecie cyfrowym staje się ,,niewidzialne” dla zainteresowanych odbiorców.

Z faktu, że sztuka, w tym muzyka jest ważną częścią życia człowieka i że podstawą przygotowania do aktywnego, świadomego odbioru i wykonywania muzyki jest dobra edukacja muzyczna.

Z przekonania, że kontakt ze sztuką sprzyja rozwojowi i wychowaniu młodego człowieka oraz że może być znakomitą profilaktyką różnego typu zagrożeń i przyczyniać się m.in. do wzmocnienia odporności psychicznej.

Z radości jaką daje muzyka, a także umiejętność gry na instrumencie, i potrzebie działania na rzecz upowszechniania umiejętności muzycznych wśród dzieci i młodzieży.

Z przekonania, że nauczyciele muzyki wszystkich specjalności są filarami edukacji muzycznej, a szkoły muzyczne mają ogromny, niewykorzystany potencjał.

Z szacunku dla pracy nauczycieli muzyki, ich profesjonalizmu i zaangażowania.

Z przekonania, że nauczyciel jest procesie edukacji muzycznej dziecka kluczową postacią.

Z obserwacji, że kompetencje psychologiczne stają się w pracy nauczycieli muzyki coraz bardziej niezbędne, a dostępny system przygotowania pedagogicznego muzyków do pracy z uczniem nie nadąża za wyzwaniami rzeczywistości.

Z wdzięczności dla moich Nauczycieli muzyki i psychologii, których miałam szczęście spotkać na swojej drodze.

Z obserwacji, że edukacja muzyczna nie jest doceniana w takim stopniu, jak na to zasługuje i wiele z jej dorobku ulega zaniedbaniu.

Z obawy, że wartości jakie oferuje profesjonalna nauka muzyki stają się coraz mniej popularne.

Z potrzeby zyskania przestrzeni dla zaprezentowania tym, których to zainteresuje, tego co uważam w edukacji muzycznej, a w szczególności w roli nauczyciela w tym procesie za istotne.